2.4.23

15. Mones de Pasqua

Com sabeu, a Catalunya és típic menjar mona de Pasqua durant aquestes vacances de primavera. Les mones poden tenir figures diferents de xocolata i altres decoracions com plomes i pollets. Mireu aquest vídeo per veure com elaboren les mones en aquesta escola de pastisseria i feu dues tasques: 

  • Contesteu les preguntes a la llibreta
  • Escriviu un comentari al blog explicant el següent: a tu t'agrada la xocolata? Quin tipus de xocolata menges? Alguna vegada has tastat una mona de Pasqua? Quina forma tenia? Al teu país quins plats o menjars estan fets amb xocolata?


27 comentaris:

  1. Sandra2.4.23

    PREGUNTES PER CONTESTAR A LA LLIBRETA

    TÍTOL: "MONES DE PASQUA"
    1.A quin lloc van el Nei i la periodista?
    2.Com és el davantal de la Marianna?
    3.Què utilitzen per pintar les mones?
    4.De quin color porta pintades les ungles el Nei?
    5.L’Èric diu que no és difícil fer una mona, però que és important tenir una cosa. Quina cosa?
    6.La impressora que surt al vídeo és una mica especial. Per què?
    7.Escriu tres animals que has vist a les mones de Pasqua.

    ResponElimina
  2. Sandra2.4.23

    Hola a tothom,
    En general m'agraden més els menjars salats que els menjars dolços. Però la xocolata sí que m'agrada bastant. M'agrada la xocolata blanca, negra i amb llet, però intento menjar la xocolata negra perquè és més saludable que les altres dues.

    Sí que he menjat mona de Pasqua algunes vegades durant la meva vida. Per exemple, recordo que he menjat mones amb forma d'ou, amb forma de conill, amb forma de pilota, forma de papallona i amb forma de casa. Aquí a Catalunya un esmorzar o berenar típic amb xocolata són els melindros amb xocolata desfeta.

    Bones vacances!

    ResponElimina
  3. Sarahi4.4.23

    Hola a tothom!
    M'agrada més els menjars salats que els menjars dolços. Però el xocolata que més m'agrada es el blanc i el xocolata amb llet.
    Jo no he menjat mona de Pascua encara perquè al meu país no es fa això.

    Adéu! Bones avances!

    ResponElimina
  4. kaouthar4.4.23

    Hola a tothom!!!
    A mi m'agrada més els menjars salats. Alguns dies jo menjo menjars dolços i la xocolata que mes m'agrada es de la oreo i tambe la blanca.

    Si que he menjat mona de pasqua amb forma de conill.

    Gracies i adeu!!!!

    ResponElimina
  5. Saira4.4.23

    Hola a tothom!
    - M'agrada les xocolates. M'agrada la xocolata amb llet més.
    - Sí, l'any passat he menjat mona de pasqua amb forma d'ou. Alguna professora de aula d'acollida regalat a mi.
    - Hi ha moltes plats al Pakistan que podem fer amb xocolata com pastís de xocolata, custurd de xocolata, Golgappa de xocolata, pizza de xocolata i molt mès.

    Gracies:)

    ResponElimina
  6. Mardiya6.4.23

    Hola a tothom,
    A Ghana mengem xocolates com pastissos de xocolata, galetes de xocolata i molts altres diferents. No m'agrada molt la xocolata, però vull provar un conillet de Pasqua alguna vegada.
    Bones vacances!!!!!

    ResponElimina
  7. Dikshen7.4.23

    Hola tots,
    Si, m'agarden més les xocolates cruixents. No, mai he tastat una mona de Pasqua. No hi ha plats o menjars tradicionals fets amb xocolata al meu país.
    Fins després.

    ResponElimina
  8. Harman7.4.23

    Hola tothom
    No m'agrada menjar xocolates , no he tastat la Mona de Pasqua. Al meu nomes hi pastis de xocolates.
    Gràcies

    ResponElimina
  9. Hiba8.4.23

    Hola!!
    Si, m´agrada molt menjar xocolates. Si, he tastat una mona de Pasqua. En el Marroc hi ha dolços de diferents maneres.
    Adeu!!!

    ResponElimina
  10. Ummul8.4.23

    Hola tothom,
    A mi m'agrada molt la xocolata, jo he menjat Mona de Pasqua molts vegades amb forma d'ou i a vegada amb forma de dibuixos animats. Hi ha moltes plats al Pakistan que podem fer amb xocolata com custurd de xocolata, pastis de xocolata i moltes mes.

    ResponElimina
  11. Sukhveer9.4.23

    Hola tothom.
    A mi m'encanta menjar xocolata. Jo no he tastat mai una mona de pasqua. Jo soc de l'Índia i al meu país només menjava pastís de xocolata, pero no altres plats amb xocolata.
    Adeu

    ResponElimina
  12. Wahab9.4.23

    Hola tothom!!
    No m'agrada molts la xocolata pero m'agrada una que es diu milka. Jo no he tastat mai una mona de pasqua. Al Pakistan hi ha molts tipus de xocolata com aqui.
    Fins dimarts.

    ResponElimina
  13. Ashanthy10.4.23

    Hola a tots
    M'agrada molt la xocolata, principalment la nutella. Si he provat la mona de pasqua, però no la coneixia per aquest nom sinó per rosquilla. Al meu país el principal que es fa de dolç amb xocolata són les africanes que vénen sent com pastissos petits.
    ADEU

    ResponElimina
  14. Renato Izquierdo.Z10.4.23

    hola molt bon dia a tots/es mi personalment si m'agrada la xocolata, m'agrada molt la xocolata amb llet , mai vaig proveir una mona de pasqua ,tampoc conosc cap postre típic del meu país que contingui xocolata

    ResponElimina
  15. Sukhman10.4.23

    Hola!!
    No he tastat mai una mona de Pasqua No m'agraden gaire els bombons però m'agrada molt el pastís de xocolata. A l'Índia hi ha diferents tipus de bombons
    Adéu

    ResponElimina
  16. Anònim10.4.23

    Hola tohom.
    ami m'agrada el xocolate, ami m'agrada menjar el xocolate blanc.
    Adeu.

    ResponElimina
  17. Angel10.4.23

    Hola tothom
    a mi si me agrada la xocolata ,a mi me agrada menjar el xocolate amb llet,no e provat cap mona de pasqua que em recordi ,a Hondures un plat que esta fet amb xocolata es el: plàtan de xocolata.
    Adeu.

    ResponElimina
  18. Daniel10.4.23

    hola a tothom
    a mi m'agrada més els menjars picants. De vegades com a menjar salat o dolç, la xocolata que més m'agrada és ou kinder

    ResponElimina
  19. Shunmy13.4.23

    Hola a tothom!
    A mi m'agrada molt la xocolata pero la que no m'agrada és la xocolata blanc.
    Normalment no menjo mona de xocolata, ous de xocolata ni pastis perque en el meu país no mengem d'aixo molt.
    Adeu!

    ResponElimina
  20. its_Gurkirat591123.4.23

    Hola,tothom
    Si me agrada molt les xocolatas. M`agradan els xocolatas blancs.
    Adeu

    ResponElimina
  21. Renato27.4.23

    Hola a tothom!!
    M'agrada la xocolata, és una de les meves dolçors preferides. Normalment, m'agrada menjar xocolata negra, perquè té un sabor intens i amarg que m'agrada molt. Pero també, de tant en tant, menjo xocolata amb llet o xocolata blanca.
    No he tastat mai una mona de Pasqua i al meu pais crec que no hi ha cap menjar fet amb xocolata.
    Adeu!

    ResponElimina
  22. Nouhaila7.5.23

    Hola tothom!
    Al meu pais, el Marroc, hi ha molts plats que fan servir el xocolate. A mi no m’agraden molt les xocolates pero el que m’agrada bastant es el xocolate negra.
    Adeu!

    ResponElimina
  23. fabricio9.5.23

    Hola tothom

    no m'agrada el xocolate per que te molta sucre y no m'agrada res

    ResponElimina
  24. Carolina22.5.23

    Hola, Sandra:

    A mi sí que m'agrada la xocolata però no tots. La xocolata que més m'agrada menjar és la blanca i la que està barrejada amb llet. L'any passat vaig provar per primera vegada una mona, me la va regalar el meu padrí per ser la seva fillola. Tenia una forma circular i dos ous de xocolata. Al meu país els plats més populars fets de xocolata són els torrons.

    Fins demà.

    ResponElimina
  25. Kristal29.5.23

    Hola a tothom
    A mi no m'agrada la xocolata. Lamentablement mai eh estat en una mona de pasqua.
    Al meu país no hi ha cap plat típic que porti xocolata.

    Adeu.

    ResponElimina
  26. Manuel26.10.23

    Hola tohom.
    ami m'agrada el xocolate, ami m'agrada menjar el xocolate negre y el blanc .

    ResponElimina